onsdag 8. juni 2011

Gud hjelper deg




Mange ganger bekymrer vi oss over små eller store ting. Vi kan føle oss frustrert og hjelpeløse. Men Jeg vet om en som klarer å roe oss ned, og som griper inn når vi ber han om det! Alt vi trenger å gjøre er å spørre vår fantastiske Gud og han hjepler.

Her er en historie/senario: Jeg har gjemt en hundre lapp i en av hendene mine, og du får den hundre lappen hvis du velger riktig hånd. Jeg bytter hundre lappen mellom høyre og venstre hånd. Da kommer tiden du skal velge hvilken hånd du tror hundre lappen er. Og du sier for eksempel ”høyre”, ”er du sikker på det, heeelt sikker?”svarer jeg. Da sier du mest sannsynlig nei ( for du kan jo ikke være hundre prosent sikker, hvis du ikke har sett den) Nå begynner det fantastiske.. .”Du kan spørre meg om hva som helst før du bestemmer deg” sier jeg vennlig til deg. ”Kan du åpne hendene dine” svarer du kanskje. Og jeg åpner hendene mine,og viser deg hvor hundre lappen. Så lukker jeg hendene. Du velger da hånden med hundre lappen og får den.

Sånn er det med Gud også! Snakk med ham, spør han om hjelp når du føler deg hjelpeløs og frustrert. Han hjelper deg !

Her er to flotte bibelord:

Matteus 7:7-8

7 Be, så skal du få. Let, så skal du finne. Bank på, så skal det lukkes opp for deg. 8 For den som ber han får, og den som leter han finner, og den som banker på, skal det lukkes opp for.

Salmene 37:5

Legg din vei i Herrens hånd,stol på han, så griper han inn.



- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar